τεχνολογία

Υφαρπαγή δεδομένων 50 εκατ. Αμερικανών χρηστών

Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Cambridge Analytica, η οποία συνεργάστηκε με την ομάδα του Donald Trump κατά την υποστήριξη της προεδρικής υποψηφιότητάς του, υφάρπαξε στοιχεία από τα προφίλ στο Facebook εκατομμυρίων Αμερικανών ψηφοφόρων, σε μία ιστορικών διαστάσεων υπόθεση παραβίασης της ιδιωτικότητας. Τα εν λόγω στοιχεία τα χρησιμοποίησε προκειμένου να αναπτύξει ένα λογισμικό, για να προβλέψει και να επηρεάσει την εκλογική συμπεριφορά των χρηστών. Τις αποκαλύψεις έκανε ο Christopher Wylie στον Observer. Σύμφωνα με τον Wylie, η Cambridge Analytica – εταιρεία ιδιοκτήτης της οποίας είναι ο μεγιστάνας Robert Mercer, με επικεφαλής τότε τον σύμβουλο του Trump, Steve Bannon – χρησιμοποίησε το 2014 προσωπικές πληροφορίες οι οποίες λαμβάνονταν χωρίς τη συναίνεση των χρηστών. Στόχος της ήταν να διαμορφωθούν ατομικά προφίλ Αμερικανών ψηφοφόρων, ώστε αυτοί να προσεγγισθούν με προσωποποιημένες πολιτικές διαφημίσεις.
 Ο Wylie συνεργάσθηκε με τον Aleksandr Kogan, ακαδημαϊκό από το πανεπιστήμιο Cambridge, ο οποίος δημιούργησε τον «δούρειο ίππο» μέσω του οποίου συγκεντρώθηκαν τα δεδομένα. Σύμφωνα με ντοκουμέντα που περιήλθαν στην κατοχή του Observer και επιβεβαιώθηκαν από το Facebook, στο τέλος του 2015 το κοινωνικό δίκτυο ανακάλυψε ότι είχαν υποκλαπεί προσωπικές πληροφορίες σε πρωτοφανή έκταση. Εντούτοις, την εποχή εκείνη δεν ενημέρωσε τους χρήστες, ενώ δεν έλαβε εκτεταμένα μέτρα για την ανάκτηση και τη διασφάλιση προσωπικών δεδομένων για πάνω από 50 εκατομμύρια άτομα. Τον ρόλο του «δούρειου ίππου» ανέλαβε η εφαρμογή thisisyourdigitallife η οποία αναπτύχθηκε από τον Kogan. 
Μέσω της εταιρείας του Global Science Research (GSR), σε συνεργασία με την Cambridge Analytica, χιλιάδες επί χιλιάδων χρήστες πληρώθηκαν για να λάβουν μέρος σε ένα τεστ προσωπικότητας και να εγκρίνουν τη λήψη στοιχείων τους για ακαδημαϊκή χρήση. Ωστόσο, η εφαρμογή ταυτόχρονα συνέλεγε πληροφορίες και από τους φίλους τους στο Facebook, μεγεθύνοντας τη βάση του δείγματος σε δεκάδες εκατομμύρια χρήστες. Η πολιτική του Facebook επιτρέπει τη συλλογή των δεδομένων φίλων από την εφαρμογή, αλλά απαγορεύει την πώλησή τους και τη χρήση τους για προωθητικές ενέργειες. Η ανακάλυψη της τεραστίων διαστάσεων υποκλοπής δεδομένων και της συγκεκριμένης της χρήσης εγείρει εκ νέου ζητήματα για τον ρόλο του Facebook στη στόχευση ψηφοφόρων στις αμερικανικές εκλογές.

About Freegr network

Από το Blogger.