Facebook

ΠΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ LIKE ΚΑΙ ΠΩΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

«Σεισμός στο Twitter από τη συνάντηση Βαρουφάκη – Ντάισελμπλουμ», «Η viral φωτογραφία της ημέρας», «Η σελίδα στο Facebook που έχει ήδη 10.000 φίλους», «Το tweet του Όλι Ρεν που προκάλεσε σάλο». Τίτλοι ειδήσεων όπως αυτοί στο Διαδίκτυο, δείχνουν ότι στον διαδραστικό κόσμο της ιντερνετικής ενημέρωσης οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχουν κυρίαρχο ρόλο, καθώς με την παρουσία ή απουσία τους διαμορφώνουν άποψη και περιεχόμενο και συχνά γίνονται μέρος της ίδιας της είδησης. 
Πώς, όμως, μια είδηση, μια φωτογραφία ή ένα βίντεο γίνεται viral; Ποιος είναι ο καθοριστικός παράγοντας για να αποφασίσει ένας χρήστης να κάνει “κλικ” σε μία είδηση και όχι σε κάποια άλλη ή, να την μοιραστεί με τους διαδικτυακούς φίλους του; Και τι πιστεύει ο ίδιος χρήστης πως τον επηρέασε να «ανοίξει» τη συγκεκριμένη είδηση;

Απαντήσεις δίνει μεγάλη διαδικτυακή έρευνα, που διενήργησαν τα Εργαστήρια Εφαρμογών Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Μέσων του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Η έρευνα δείχνει ότι 

  • οι αριθμοί των ταυτόχρονων χρηστών, των αναγνωστών ενός άρθρου ή δημοσίευσης,
  • ο συγγραφέας ή η πηγή προέλευσης του κειμένου, καθώς και
  • το πλήθος των κοινοποιήσεων (shares, re-tweets) και likes σε έναν ιστότοπο ΜΜΕ, καθίστανται ιδιαίτερα σημαντικοί, στο τι πιστεύει ο κάθε χρήστης σε σχέση με την επιρροή που υφίσταται ο ίδιος, όσο και οι φίλοι του και ο κοινωνικός του περίγυρος.
Στην έρευνα συμμετείχαν 9.150 χρήστες του διαδικτύου (5.845 γυναίκες και 3.305 άνδρες, 10 έως 79 ετών), οι οποίοι απάντησαν σε ερωτηματολόγιο σχετικά με θέματα ευχρηστίας και λειτουργικότητας διαδικτυακών τόπων, όπως επίσης και σε συνάφεια με τις προσωπικές προτιμήσεις και επιλογές τους. 

Τα ΜΜΕ που συνεργάστηκαν στην έρευνα ήταν ένα μεγάλο ειδησεογραφικό portal, η ιστοσελίδα εφημερίδας νησιωτικής περιοχής, η ιστοσελίδα τηλεοπτικού σταθμού πανελλαδικής εμβέλειας, καθώς και ενός ραδιοφωνικού σταθμού της Αττικής, ενώ αξιοποιήθηκε η δυνατότητα συλλογής απαντήσεων μέσα από την ηλεκτρονική αλληλογραφία (email) και τους λογαριασμούς του ΑΠΘ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

About Freegr network

Από το Blogger.